Dansk Border & Fifeklub

Stiftet 2008

Referater generalf.

Referat af generalforsamling i DBF lørdag den 16. feb. 2013 Kr. Stillinge skole.

generalforsamling i dbf 2013 001r generalforsamling i dbf 2013 002r

generalforsamling i dbf 2013 003r generalforsamling i dbf 2013 005r

generalforsamling i dbf 2013 004r

1.   Valg af dirigent. Ole blev valgt.

2.    Stemmeudvalg: Jørgen, Bjarne.

3.    Frank blev enstemmigt valgt til formand. Lars blev samtidig valgt ind i bestyrelsen – og vil træde ind som næstformand.

Per redegjorde kort for, hvorfor han ønsker at stoppe i bestyrelsen, som alene skyldes helbredet og en foreståede operation…

Bjarne har begrundet sit ønske om at stoppe med, at det bøvlede arbejde som formand viser sig at gå ud over glæden ved fuglene, og derfor har han besluttet at stoppe.

Vi drøftede DBFs fremtid, specielt vedr. spørgsmålet om samarbejde med de nye specialklubber, i første række den nye Gloster-klub.

Der kom forskellige tilkendegivelser, bl.a. omkring lokalerne, som lydmæssigt ikke er gode, og måske ikke kan rumme den fordobling af antal fugle, der skal udstilles.

Ole tilkendegav, at det kunne være en god ide at gennemføre et ”prøveår”.

Lars tilkendegav, at han gerne vil være kontaktmand til Gloster-klubben.

Det blev præciseret, at vi skal være meget omhyggelige og præcise med at udvikle samarbejdet, så vi alle er godt forberedt. F.eks. vil det være en ide, at nedsætte et udstillingsudvalg, der under ansvar overfor bestyrelsen laver udstillingsplan/manual og håndterer de praktiske og administrative udfordringer.

Generalforsamlingen var meget positiv for, at udvikle samarbejde med Gloster-klubben.

4.    Regnskab ved kassereren. Flemming har meldt afbud til generalforsamlingen. Ole har som revisor godkendt regnskabet, som kan fås ved henvendelse til den nye kasserer.

DBF er stor tak skyldig til Flemming for det store arbejde, han har gjort som kasserer.

5.    Kontingentet forbliver uændret.

6.    Ole foreslår § 7 ændret, så formand og kasserer kan hæve på kontoen (bankens krav). Det blev vedtaget.

Bestyrelsen foreslår en tilføjelse til § 3: ”En suppleant for en 2 årig periode i ulige år”. Det blev vedtaget.

Generalforsamlingen henstillede til bestyrelsen, at vores udstillingsreglement godkendes på den årlige generalforsamling

Valg af kasserer. Ole blev enstemmigt valgt.

Valg af et bestyrelsesmedlem. Gert blev valgt.

Valg af revisor. Per blev valgt.

Valg af revisorsuppleant. Folmer blev genvalgt.

7.    Eventuelt. Forskellige forbedringer af opstilling og præsentation af vinderne på vores udstilling blev drøftet.

De afgående bestyrelsesmedlemmer fik megen tak og ros for deres indsats.

Næste bestyrelsesmøde: 13. marts kl. 1600. Frank underretter, hvis det ændres.

Referent Carsten

DANSK BORDER OG FIFEKLUB

© 2011 Alle Rettigheder forbeholdes.